Foodtrucks duiken steeds vaker op in het straatbeeld en zijn allang niet meer weg te denken van evenementen. Sterker nog: festivals die in het teken staan van foodtrucks zijn momenteel populairder dan muziekfestivals! Kortom: de verrijdbare keuken is hotter dan hot. Maar hoe zorg je met zoveel aanbod dat de consument kiest voor jouw boerenfriet en niet voor het broodje pulled pork van de buurman?

Volop food festivals en streetfood

Een festival met tientallen foodtrucks, een sfeerverhogend bandje of zelfs heuse ‘foodiejays’. Vanaf mei tot oktober kun je elk weekend wel een food festival bezoeken. De Rollende Keukens, Foodtruck Festival TREK en Rrrrolend Foodtruckfestival trekken het hele land door en ook iedere stad lijkt zijn eigen festival voor foodies te organiseren. In 2016 waren er zelfs meer foodtruckfestivals dan muziekfestivals! Daarnaast is streetfood steeds vaker te zien in het straatbeeld. Een groeiend aantal steden, Amsterdam voorop, staat foodtrucks toe in de openbare ruimte. De opmars van vintage hamburgertrucks, bakfietsen met koffiebar en VW-busjes met veganistische versnaperingen is dus onstuitbaar!

Voet aan de grond in een explosieve markt

De populariteit van foodtrucks is enorm, maar ook de concurrentie is gigantisch. Er rijden nu ruim 500 rollende keukens en barretjes door Nederland. Door de relatief lage investering, de laagdrempeligheid van de markt en het romantische beeld van gezellig koken in het zonnetje is de foodtruck een ondernemersdroom. Maar wil je er daadwerkelijk van rondkomen, dan komt er behoorlijk wat meer bij kijken. Naast een mooie en herkenbare truck, moet je aanbod origineel zijn en bovendien in grote hoeveelheden te bereiden. De kwaliteit moet constant perfect zijn, óók na wrap nummer 300. Anders komt de klant niet meer terug en kun je waardevolle mond-tot-mondreclame wel vergeten. Ook het personeel past in het plaatje en bedient de klant altijd vlot en vriendelijk. Ten slotte spelen marketing en promotie een grote rol. Kortom: wil je van een foodtruck een winstgevende onderneming maken, dan kun je niet zonder goed uitgedacht plan en een ijzersterk concept.

Het succesvolle Vrij Voedsel concept

Een prachtig voorbeeld van een succesvol foodconcept is de Vrij foodtruck. Een foodtruck met een duidelijke filosofie: voedsel vol smaak, maar vrij van alles. Hiermee biedt Vrij Voedsel de oplossing voor iedere festivalbezoeker met een voedselallergie, lactose- of glutenintolerantie of met een veganistisch dieet. De truck is beschilderd door kunstenaar Hans Homan in een kleurrijke, eigenzinnige stijl en daardoor uiterst herkenbaar. Ten slotte is er volop ingezet op social media en zorgde aandacht van de pers voor een hoop free publicity. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een begrip in de festivalwereld én een bekend gezicht in het Amsterdamse straatbeeld.

Strategieën voor succes

Om van een foodtruck een beleving en dus een succes te kunnen maken, heb je een origineel concept nodig. Alles lijkt inmiddels al wel bedacht, dus hierin zit de grootste kans en de grootste uitdaging. Alleen als je iets nieuws doet, óf een bestaand iets heel goed maakt, krijg je voet aan de grond in deze volle markt. Daarbij is het ook slim om je bij één product en een eenvoudig recept te houden. Zo kun je beter de kwaliteit bewaken, vlot werken en houd je de investering laag. Let bij je aanbod ook op hygiëneregels. Zo gelden er voor ijs, sushi, wildvlees, döner of shoarma strengere eisen. Heb je hét product gevonden, verwerk het dan tot herkenbaar totaalconcept. Met een originele, gekke truck en bijpassende huisstijl val je op tussen de concurrentie. Laat die huisstijl terugkomen op al je media-uitingen – website, social media, visitekaartjes, menu’s en flyers – zodat je heel herkenbaar bent. Wees ten slotte niet bang om jezelf te promoten. Gebruik Facebook, Instagram en Twitter en benader de lokale krant, foodbloggers en culinair recensenten om je verhaal te verspreiden. Schrijf je ook in bij boekingsbureaus voor foodtrucks en zoek contact met organisatoren en gemeenten, zodat je daadwerkelijk je concept kunt exploiteren!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Val op met beachflags

Op een foodtruckfestival is de concurrentie enorm. Laat je unieke concept dus goed opvallen tussen de rest. Beachflags zijn een ideaal promotiemiddel voor een foodtruck. De speelse uitstraling past perfect bij de feestelijke festivalsfeer en de wapperende vlaggen vallen goed op tussen de krijtborden. In tegenstelling tot een reclamevlag steken beachflags niet uit en belemmeren ze niet in de bewegingsvrijheid of het zicht van de klant. Beachflags kun je op elke gewenste afstand rondom de truck plaatsen; of je nu op gras, in het zand of op straat staat. Helemaal handig is de autosteun waarmee je de beachflag onder het wiel bevestigt. Zo ben je altijd van opvallende promotie verzekerd, zelfs als sta je hutje mutje opgesteld. Daarnaast zijn beachflags weer- en windbestendig. Mocht een festivaldag dus totaal verregenen, dan kan je opvallende beachflag net voor die extra klandizie zorgen!

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

Hoe kun je jezelf als bedrijf onderscheiden in een tijd waarin iedere consument overspoeld wordt met informatie? Merkbeleving is het toverwoord. Merkbeleving creëert herkenbaarheid en loyaliteit. Bij het zien van een bepaalde kleur, logo of vormgeving denken klanten meteen aan jou. Ze voelen zich goed bij jouw bedrijf of merk en delen dit graag met anderen. Zulke loyale klanten zijn goud waard. En dat kun je bereiken met een sterke merkbeleving!

Wat is merkbeleving precies?

Ten eerste is merkbeleving een hot topic in reclameland. De tijd van de traditionele reclame is voorbij. Consumenten zijn niet meer vatbaar voor een passieve boodschap als ‘onze koffie is het lekkerst’. In deze tijd krijgen we al zoveel informatie over ons heen dat we die boodschap meteen vergeten of wegklikken. Bedrijven kunnen beter investeren in het gevoel dat ze bij hun publiek opwekken. Door mensen betrokken te maken, creëert je een band. De passieve consument wordt een loyale klant, iemand die bovendien gratis reclame maakt door zijn positieve ervaringen te delen!

En dan is er koffie…

Om bij koffie te blijven, Douwe Egberts geeft een uitstekend voorbeeld van goede merkbeleving. DE heeft zijn koffie succesvol weten te identificeren met een positief gevoel van saamhorigheid. Dat gevoel roept DE bijvoorbeeld op met commercials waarin koffie het ijkpunt is van het gezin, ondersteund door feelgood muziek en een warme voice-over. De gedachte dat Douwe Egberts mensen dichter bij elkaar brengt met koffie is bovendien geloofwaardig gemaakt door het organiseren van Nationale Burendag. Tijdens Burendag zorgt DE met het Oranjefonds voor nog meer verbinding in de buurt. Al deze factoren zorgen voor een ijzersterke merkbeleving.

VERGROOT JE OMZET met Beachflags

Laat jouw beachflag voor je werken.... Download nu mijn boekje en leer:

  • De beste plek om je Beachflag te plaatsen
  • Waar moet je rekening mee houden bij de opmaak van je vlag
  • De manier om keer op keer op te vallen
  • En meer…

Lokale merkbeleving

Wat DE doet met saamhorigheid, doet Coca-Cola met ‘happiness’. Zo koppelen steeds meer multinationals hun merk aan een beleving in plaats van het product zelf. Ook op kleine schaal is dit natuurlijk mogelijk. Een lokaal bedrijf kan zich bijvoorbeeld verbinden aan regionale betrokkenheid. Profileer jezelf als sponsor van evenementen, doneer aan lokale goede doelen, neem mensen aan uit de buurt en schrijf een column in de lokale krant. Zo zal je bedrijf door het publiek worden geassocieerd met transparant en sociaal. En een betrouwbaar bedrijf die men kent uit de regio, dat bindt klanten toch veel meer dan een groot bedrijf uit de stad, ook al is die misschien goedkoper?

Merkbeleving en herkenbaarheid

Merkbeleving kan niet zonder een sterke bedrijfsidentiteit. Daarmee creëer je herkenbaarheid, zodat het publiek alleen een logo, kleur of lettertype hoeft te zien om je bedrijf eraan te koppelen. Het hele plaatje moet dus kloppen. Kleuren op de website en het visitekaartje komen overeen, er wordt constant hetzelfde lettertype gebruikt en gecommuniceerd in een eigen stijl. Bij het kiezen van al deze factoren vraag je jezelf steeds af welk gevoel je ermee wilt oproepen. Stel dat een modeboetiek een herkenbare, uniforme stijl heeft in de kleuren blauw/geel. Goed, er is eenheid in iedere media-uiting, maar het gevoel past meer bij een textieldiscounter dan exclusieve kledingwinkel. Dan sla je alsnog de plank mis. Je identiteit moet dus sterk en herkenbaar zijn, maar ook bij jouw bedrijf passen!

Merkbeleving versterken met beachflags

Heb je een eigen identiteit gecreëerd voor de juiste merkbeleving, breng die dan op zoveel mogelijk manieren tot uiting. Beachflags zijn een perfect promotiemiddel om je identiteit te versterken. Ze zijn uitermate opvallend en zien er op elke locatie stijlvol en netjes uit. Beachflags kun je geheel in eigen stijl laten bedrukken en zijn in verschillende modellen verkrijgbaar, zodat ze naadloos passen in de merkbeleving van jouw bedrijf. Plaats ze in de winkelstraat, op het industrieterrein, langs de snelweg, op een beurs, of – zoals in het voorbeeld van een lokaal bedrijf die sociale betrokkenheid uitdraagt -tijdens een gesponsord evenement. Waar ze ook staan; wanneer mensen jouw beachflags zien wapperen, denken ze meteen aan jou!

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

Beachflags vormen een ludieke en opvallende manier om reclame te maken. Toch komen we nog ondernemers tegen die twijfelen aan de toegevoegde waarde van beachflags voor hun bedrijf. Ben jij ook benieuwd op welke manier jouw bedrijf gebruik kan maken van beachflags? Wij zetten een aantal praktijkvoorbeelden op een rijtje!

Beachflags maken je vindbaar op een bedrijventerrein.

Als je bedrijf is gevestigd op een bedrijvenpark, profiteer je als ondernemer van een goede infrastructuur, optimale bereikbaarheid en ruime parkeermogelijkheden. Nadeel is wel dat je tussen al die andere bedrijven niet altijd even goed zichtbaar bent. Dat geldt helemaal wanneer je in een bedrijvenverzamelgebouw bent gevestigd. En op de één of andere manier is het altijd lastig om de weg te vinden op een bedrijventerrein. Met beachflags maak je het bezoekers, klanten en leveranciers een stuk makkelijk om bij je te komen. Wapperende beachflags met daarop jouw bedrijfsnaam en logo in full colour zijn een opvallend herkenningsteken en maken je op afstand zichtbaar. Plaats ze langs de toegangsweg of bij de ingang van je bedrijfspand of het bedrijvenverzamelgebouw en je bent zelfs op het grootste bedrijventerrein goed te vinden!

Beachflags zorgen voor opvallende buitenreclame, zonder vergunning.

Geen bedrijf kan zonder reclame. Maar buitenreclame mag je niet zomaar tegen de gevel bevestigen of kosteloos op straat zetten. Voor lichtbakken en grote, vrijstaande reclameobjecten heb je vrijwel altijd een omgevingsvergunning nodig. En als de reclame wordt aangebracht op een historisch pand of in een oude binnenstad kun je rekenen op nog veel strengere eisen. Met beachflags kun je echter op een opvallende manier buitenreclame maken, zonder een vergunning te hoeven aanvragen of belasting te betalen. Zorg voor een beachflag met een geschikte voet en sterk design, en je hebt een veilige en verantwoorde manier te pakken om opvallende buitenreclame te maken, zelfs in de historische binnenstad!

VERGROOT JE OMZET met Beachflags

Laat jouw beachflag voor je werken.... Download nu mijn boekje en leer:

  • De beste plek om je Beachflag te plaatsen
  • Waar moet je rekening mee houden bij de opmaak van je vlag
  • De manier om keer op keer op te vallen
  • En meer…

Beachflags zijn ideaal voor op een beurs of congres

Ieder bedrijf heeft er mee te maken: een vakbeurs, congres of bedrijvenmarkt. Een ideale manier om jezelf te profileren onder vakgenoten en te presenteren aan potentiële klanten of leveranciers. Met een opvallende beursstand hoop je de aanzet te maken tot verder contact en misschien wel een goed gesprek. Je beursstand wil je dus mooi en opvallend aankleden. Beachflags helpen om de aandacht van bezoekers te trekken en naar de stand te lokken. Zet ze vlak langs het looppad aan weerszijden van je beursstand en je zult gegarandeerd blikken weten te trekken. Bovendien zijn beachflags licht van gewicht, compact te vervoeren in de bijgeleverde tas en binnen no time op te zetten. Ideaal beursmateriaal!

Beachflags maken gaat simpel en snel.

Hoewel iedere ondernemer weet dat reclame, marketing en promotie onmisbaar zijn, zullen weinig ondernemers hier graag tijd voor vrijmaken. Gelukkig zijn beachflags bij ons heel snel te bestellen. Via een aantal simpele opties kom je uit bij het model en ontwerp beachflag dat het beste past bij jouw bedrijf. Je kunt er zelfs voor kiezen om ons kosteloos een ontwerp te laten maken. Dat verzekert je van een unieke beachflag, zonder dat je er omkijken naar hebt. Verstuur je bestelling online en je beachflags worden binnen 5 werkdagen naar je toegestuurd. Simpel en snel, zodat je zo min mogelijk tijd kwijt bent!

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

Het team betreedt in clubtenue de wedstrijd terwijl supporters ze toejuichen met hun vlaggetjes, spandoeken of sjaals in de clubkleuren. De beachflags met het verenigingslogo wapperen fier langs de lijn. Dit tafereel laat het hart van iedere sportfan sneller slaan. Beachflags geven het ultieme clubgevoel, maar zijn ook op andere manieren perfect door een sportvereniging te gebruiken!

Beachflags voor sportverenigingen

Of het nu een zwemvereniging, voetbalvereniging of damclub betreft; iedere sportvereniging drijft op zijn vrijwilligers, sponsors en leden. Zonder leden wordt er niet gesport en zonder vrijwilligers is er geen sturing, organisatie of onderhoud. Ten slotte geven de sponsors met financiële middelen bestaansrecht aan de club. En voor elk van deze drie groepen kunnen beachflags een mooie rol vervullen.

Leden werven met beachflags

Hoe mooi is het wanneer iemand als kind bij een sportvereniging begint en zich later als trainer over de nieuwe pupillen ontfermt? Tegenwoordig is een lidmaatschap voor het leven echter eerder uitzondering dan regel. Sportverenigingen moeten daarom actief leden werven. Dat begint met een professionele, aantrekkelijke uitstraling van de club. Er wordt gesport in een mooi clubtenue, de website is up-to- date, het verenigingsgebouw is voorzien van een verzorgd gevelbord en voor de ingang staan beachflags met het logo in het gelid. Een dergelijke professionele, nette uitstraling maakt een goede eerste indruk en dat helpt bij het aantrekken van nieuwe leden!

Beachflags tijdens de wedstrijd

Binnen een sportvereniging zoek je plezier, sportiviteit en kameraadschap, maar uiteindelijk draait het natuurlijk om de wedstrijd. Vrijwilligers spelen bij de promotie en organisatie van wedstrijden een belangrijke rol. In het clubboekje, op de website en door flyers en posters wordt de wedstrijd aangekondigd. Op de dag zelf draait het om een goede planning en logistiek. Ook de aankleding van de wedstrijd hoort erbij. De spelers gaan gekleed in hun wedstrijdtenue, de beachflags met het verenigingslogo staan langs de lijn. Nu is het alleen nog wachten op het fluitsignaal…

Beachflags als moderne en opvallende sponsoruiting

Iedereen kent de borden langs het veld met de logo’s of reclame van de sponsors. Een goede en meer opvallende aanvulling hierop zijn beachflags. De combinatie van opvallend reclamemiddel, spannende wedstrijd en de koppeling tussen ‘business en pleasure’ maakt dit sponsormiddel tot een uiterst effectieve vorm van reclame. Ook buiten thuiswedstrijden bewijzen beachflags hun nut. Zo vormen ze als kleurige rij vlaggen langs het pad naar het verenigingsgebouw een vrolijke en verzorgde indruk!

Beachflags voor binnen en buiten

Natuurlijk is een ‘strandvlag’ bij uitstek geschikt om bij een voetvolley evenement of beachvolleybal toernooi te gebruiken. Dankzij de speciale grondplug blijven beachflags zelfs in het mulle strand stevig staan. En gemaakt van het sterke Longlife zijn ze bovendien bestand tegen zelfs de sterkste zeebries. Dankzij deze weer- en windbestendigheid zijn beachflags ook ideaal als herkenning-, start- of finishpunt tijdens bijvoorbeeld viswedstrijden of marathons. Ten slotte kun je beachflags met een stndaard of parasolvoet ook op een vlakke ondergrond binnen gebruiken. Zo zorgen ze bij indoor sportwedstrijden, in het verenigingsgebouw en in de kantine voor een opvallende, vrolijke noot!

 

Check het zelf!

Dit is slechts een enkel voorbeeld, maar er zijn nog talloze functies van beachflags voor bedrijven te verzinnen. Over het nut van beachflags op beurzen, voor scholen en verenigingen of om tijdelijke acties te promoten hebben wij het nog niet eens gehad. Handiger is om voor jezelf te ontdekken of een beachflag iets kan betekenen voor jouw bedrijf. Doe de snelle check en je weet het meteen!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

Een open dag, informatiemarkt of sponsorloop… ook scholen doen aan promotie. Beachflags zijn voor scholen een ideaal middel om hun imago krachtig neer te zetten en de aandacht te trekken voor een evenement. Bovendien kun je het ontwerp én model van de beachflag laten aansluiten bij de identiteit van de school. Dat werkt effectief!

Effectief leerlingen werven

Voor scholen is de toestroom van leerlingen van essentieel belang. Andersom is het kiezen van een school voor ouders en leerling een belangrijke beslissing die ze weloverwogen willen maken. Als school moet je ten eerste ervoor zorgen dat je zichtbaar bent om vervolgens met de doelgroep in gesprek te kunnen komen. Een open dag, meespeelmiddag (voor de kleuters) of een informatiemarkt waar ouders en aankomende leerlingen of studenten zich vrijblijvend kunnen oriënteren is daarvoor de uitgelezen manier.

Open dag of informatiemarkt promoten

Het organiseren van een open dag of informatiemarkt kost geld, tijd en energie; dan wil je wel een zo hoog mogelijke opkomst. De promotie verzorg je dus tot in de puntjes. Posters, flyers, een mailing, website, gebruik van social media en misschien zelfs een radiocommercial maken deel uit van een goede PR. Als effectieve aanvulling hierop laat je beachflags bedrukken om de open dag of informatiemarkt in de regio aan te kondigen. Deze opvallende outdoor reclame plaats je niet alleen op het schoolplein, maar ook langs de doorgaande weg of zelfs op het dak van de school! Maak ze zichtbaar voor zoveel mogelijk voorbijgangers en de opvallende beachflags zullen beslist veel aandacht genereren.

Een beachflag voor elke school

Behalve als promotiemiddel zijn beachflags voor scholen ook ideaal om de identiteit van scholen te profileren. Scholen krijgen in toenemende mate te maken met krimp en moeten hun imago daarom krachtig neerzetten om nieuwe leerlingen te blijven trekken. Uiteraard komt die identiteit uitgebreid naar voren tijdens gesprekken, op de website en in de schoolgids. Echter, de eerste indruk en het gevoel dat mensen krijgen bij je school zijn minstens zo belangrijk. Beachflags geven een krachtige visuele prikkel en zijn geheel naar de identiteit van de school aan te passen. Kies voor een basisschool bijvoorbeeld de speelse Dropflag. Een Waveflag heeft een dynamisch golvend model en is daarmee geschikt voor bijvoorbeeld een CIOS. En de strakke, moderne Straightflag zou mooi passen bij de identiteit van een (technische) hogeschool of universiteit. Uiteraard kun je met ontwerp, tekst en kleur elk model beachflag geheel laten aansluiten bij het imago van de school. Plaats de beachflags op prominente zichtlocaties en je geeft je school een duidelijk eigen gezicht!

Beachflags voor binnen en buiten

Ten slotte zijn beachflags zowel binnen als buiten te gebruiken voor allerlei verschillende doeleinden tijdens feesten, evenementen of acties waarbij de school betrokken is. Tijdens de avondvierdaagse kun je bijvoorbeeld beachflags van de school als opvallend herkenningspunt bij de start en pauze plaatsen. Of maak het schoolfeest nog gedenkwaardiger door de school aan te kleden met decoratieve beachflags in het thema. Ook als sponsoruiting bij bijvoorbeeld een sportdag of sponsorloop kunnen beachflags worden ingezet. Geef dat schoolfeest dus wat extra sjeu of zet de sponsors eens goed in het zonnetje met een beachflag op maat!

 

Check het zelf!

Dit is slechts een enkel voorbeeld, maar er zijn nog talloze functies van beachflags voor bedrijven te verzinnen. Over het nut van beachflags op beurzen, voor scholen en verenigingen of om tijdelijke acties te promoten hebben wij het nog niet eens gehad. Handiger is om voor jezelf te ontdekken of een beachflag iets kan betekenen voor jouw bedrijf. Doe de snelle check en je weet het meteen!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!

Beachflags zijn bij uitstek geschikt om lekker te laten wapperen in de wind. Op die manier trekken ze al van verre de aandacht van strandgasten, winkelend publiek, terrasgangers of festivalbezoekers. Beachflags zijn dan ook zeer populair om tijdens de zomer te gebruiken, wanneer het leven zich grotendeels buiten afspeelt. Toch kun je beachflags in de winter ook op vele manieren gebruiken, zowel buiten als binnen!

Decoratieve beachflags voor de feestdagen

Wanneer de blaadjes vallen, de strandtenten worden opgebroken en de terrasjes uit het straatbeeld verdwijnen, breekt het binnenseizoen aan. En dan staan opeens de feestdagen voor de deur! Het begint eind oktober al met het steeds populairder wordende Halloween, gevolgd door de aankomst van Sinterklaas, waarna kerst en oud & nieuw het rijtje afsluiten. Voor de middenstand een gouden periode en reden om de winkel geheel in Halloween-, Sinterklaas- en/of kerststijl aan te kleden. Met uitnodigende beachflags in bijpassende stijl voor de ingang trek je nog meer klanten naar binnen en wens je iedereen fijne feestdagen!

Promotionele beachflags voor tijdelijke acties

Verkoop van vuurwerk, kerstbomen, kerstpakketten of oliebollen, het spelen van Sinterklaas en Zwarte Piet of de verhuur van kostuums voor Halloween… Er zijn veel bedrijven en winkels die tijdens de winter hun gebruikelijke aanbod met dergelijke producten of diensten uitbreiden. Of hiervoor zelfs tijdelijk een extra ruimte gebruiken, bijvoorbeeld om op oudejaarsdag de hele dag oliebollen te bakken en te verkopen. Laat zien dat je er zit met een bedrukte beachflag! Voor tijdelijke promoties zoals de verkoop van vuurwerk zijn beachflags een perfect promotiemiddel: voordelig, eenvoudig te bestellen, snel op te zetten en lekker opvallend. Ze kunnen zelfs op het dak staan! Let er wel op dat je ze bij windkracht 6 of meer naar binnen haalt.

Beachflags op een winters buitenevenement

Ook tijdens de winter worden er nog de nodige buitenevents georganiseerd. Sterker nog, de opmars van kerstmarkten en winterfairs in november en december is niet te stuiten. In de donkere dagen voor kerst verzamelen mensen zich graag rond knetterende vuurkorven om langs de kraampjes met seizoensproducten, kerstcadeaus en winterse lekkernijen te struinen. Niets geeft een beter kerstgevoel dan met een beker warme chocomel of glühwein in je handen te kijken naar de levende kerststallen terwijl de kerstmuziek klinkt! Hoe nostalgisch dit evenement ook is, de promotie pak je natuurlijk aan met moderne middelen. Door beachflags te bedrukken breng je jouw event op een opvallende manier onder de aandacht. Zet ze neer bij deelnemende bedrijven en plaats ze tijdens het event bij de ingang. Beachflags zijn weer- windbestendig tot windkracht zes, dus ook tijdens de winter kun je ze buiten gebruiken.

Beachflags in de winter binnen gebruiken

Ten slotte zijn beachflags in de winter ook prima binnen te gebruiken. Bijvoorbeeld om de laatste modellen in een showroom uit te lichten, de nieuwe huisstijl van het bedrijf uit te dragen of de verkoop van kerstpakketten in de winkel te promoten. Let bij het bestellen van beachflags er wel op dat ze niet te hoog zijn en ruim onder het plafond passen. Bijkomend voordeel van het binnen gebruiken van beachflags is dat ze door het gebrek aan wind veel langer meegaan. Daarom kun je bij terugkerende promoties, zoals een winterbandenactie of nieuwjaars sale, je beachflags zó ontwerpen dat je ze volgend jaar weer opnieuw kunt gebruiken!

 

Check het zelf!

Dit is slechts een enkel voorbeeld, maar er zijn nog talloze functies van beachflags voor bedrijven te verzinnen. Over het nut van beachflags op beurzen, voor scholen en verenigingen of om tijdelijke acties te promoten hebben wij het nog niet eens gehad. Handiger is om voor jezelf te ontdekken of een beachflag iets kan betekenen voor jouw bedrijf. Doe de snelle check en je weet het meteen!

GRATIS CHECKLIST: Is een beachflag interessant voor mij?

Voor dat je gaat investeren wil je natuurlijk weten of een beachflag überhaupt interessant voor jou is.

  • Bekijk snel of een beachflag interessant voor jou is.
  • 7 situatie schetsen waarin een beachflag interessant is.

Heb je iets geleerd?

Vond je dit artikel inspirerend? Deel het op social media met onderstaande buttons, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen!
[social_warfare]